Babler

Tietoa mainostajalle › Tietosuojaseloste ›

Näin yritysten pitäisi aina osallistua Prideen – Weecos X Helsinki Pride

Kaupallinen yhteistyö: Weecos  Tänään se alkaa – Hyvää Helsinki Pride -viikkoa!  Olen jo vuosia puhunut hyvin mielelläni siitä, mi...

Kaupallinen yhteistyö: Weecos

 Tänään se alkaa – Hyvää Helsinki Pride -viikkoa! 

Olen jo vuosia puhunut hyvin mielelläni siitä, miten yritysten pitäisi osallistua Prideen. Olen tavallaan iloinen, että suuremmatkin yritykset ovat lähteneet reippaasti mukaan Priden juhlintaan: ravintoloiden ja tavaratalojen sateenkaariliputukset, näyteikkunat ja Pride-osastot luovat tunnelmaa ja tekevät tapahtumaa näkyväksi sekä huomioivat Prideen suuntaavat seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt.

Kaiken hyvän ohessa näen yritysten toiminnan myös valitettavana: yritykset kun eivät näin anna itsestään mitään Priden hyväksi, vaan ovat pelkästään saamapuolella ottamatta kantaa tai antamatta asialle tukea. On ikävää, että nähdään vain oma markkinarako ja imagonkiillotuspaikka, joka silmää räpäyttämättä hyödynnetään. Kaupallinen bailaaminen kun ei ole ollut eikä ole Priden alkuperäinen ajatus. Aivan samoin, kuin tietyt poliitikotkaan eivät voi vain ilmestyä juhlimaan Prideä: tarvitaan myös käytännön toimia, jotka tukisivat ja ikään kuin antaisivat syyn Prideen osallistumiselle. Sama koskee myös yrityksiä. Pitää siis vastavuoroisesti tulla itse homojen luo, eikä vain pyytää homoja luokseen.


Haluaisin nähdä yritykset selvästi mukana tekemässä ja tukemassa Prideä, joka on kasvanut muutamassa vuodessa niin suureksi tapahtumaksi, että sen järjestäminen pelkillä kolehtipurkeilla ja innokkailla talkoolaisilla olisi hyvin vaikeaa. Nekin ovat tärkeitä, mutta lisäksi tarvitaan kylmää  rahaliikennettä, vaikkei tapahtumalla taloudellista voittoa tavoittelisikaan. Reilusti Priden virallisiksi yhteistyökumppaneiksi lähteneet yritykset painuvat mieleen ihan toisella tavalla kuin vain kulkueen varrella lippua heiluttavat sivustakatsojat. Jokainen vähääkään mainontaa tunteva tietää, etteivät mainonnan menestystarinat synny tienreunassa heiluttaen.

Onneksi hyviä esimerkkejä kuitenkin löytyy! Malliesimerkki yhteistyöstä on tänä vuonna Helsinki Priden virallisena yhteistyökumppanina toimiva Weecos. Weecos on kauppapaikka suomalaisten design-merkkien verkkokaupoille, jonka alta löytyy tällä hetkellä 150 merkkiä. Lisäksi Weecosista löytyvät tuotteet ovat varmasti vastuullisia: kaikki tuotteet on valmistettu eläimiä, ympäristöä ja ihmisiä kunnioittaen. Kaikin puolin ihanteellinen kumppani ihmisoikeustapahtumalle siis.


Weecosista löytyvistä merkeistä parikymmentä on suunnitellut Helsinki Prideä varten omat tuotteensa, joiden alvittomasta myynnistä lahjoitetaan Helsinki Pridelle kymmenen prosenttia. 

Sain Weecosilta WWOOLLFFin Helsinki Pridelle suunnitteleman unisex-mallisen PEACE-paidan. Olen ihastellut merkin vaatteita Instagramissa jo pidempään – siksi olikin poikkeuksellisen kiva bongata merkki myös Helsinki Prideä tukemasta. Merkin vaatteiden rock-henkisyys ja helppous viehättää. WWOOLLFFin vaatteet muuten ommellaan ja grafiikat maalataan käsin Helsingissä luomupuuvillasta. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon mukavampaa on käyttää vaatteita ja tuotteita, joiden valmistajan ja myyjän tietää olevan ikään kuin samalla puuolella.


Weecosin Pride-valikoimasta löytyy mielestäni hyvin erilaisia ja erihintaisia tuotteita. Varsinkin Weecosin monipuolinen Pride-tuotevalikoima on mielestäni hyvä: näin sekä design-tuotteiden hankkiminen että Priden tukeminen on mahdollista useammille, kun erilaiseen makuun ja budjettiin sopivia vaihtoehtoja löytyy runsaasti. Oman paitani lisäksi haaveilen aika monista muistakin tuotteista: saattaapa olla, että tässä kampanjan aikana täytyy jonkinlainen tilaus vielä tehdä. 

Weecosiin ja Helsinki Pride -tuotteisiin voi tutustua täällä. Helsinki Pride -kampanja jatkuu Weecosissa 31. heinäkuuta saakka.

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Täyttä asiaa! Kiitos ajatuksia herättelevästä postauksesta ja mitä mahtavinta Pride viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Jotenkin petyin, kun asia ei liittynytkään tikkariin. Odotin sitä kliimaksia, kun täydellinen yritysyhteistyö on sateenkaaritikkareiden jakaminen Pridessa.

    VastaaPoista